Uudised

Kas ja kuidas uus EL-i rehvimärgis liiklusohutust ja keskkonda mõjutab?

Langeb kütusekulu ja lüheneb pidurdusmaa

Alates 2012. aasta 1. novembrist on uus standardne ELi rehvimärgis kohustuslik kõigil sõiduauto-, kaubiku- ja veokirehvidel, mis on toodetud pärast 1. juulit 2012. 7,5x11cm suurune märgis annab tarbijaile rehvide ostmisel teavet rehvi kolme peamise omaduse kohta: veeretakistus (näitab rehvi mõju sõiduki kütusekulule ja keskkonnale), haardumine märjal (näitab rehvi ohutust) ja väline veeremüra (näitab keskkonnasäästlikkust).

 

Liiklusohutuspäevade osalejad külastasid pressikonverentsi Luksemburgi väärikas Old Hemicycle hoones, mis on mitmeid aastaid võõrustanud ka Euroopa Parlamenti, ja Goodyeari tipptasemel innovatsioonikeskuses (GIC*L), mis on üks maailma juhtivaid rehvide uuringu-, arendus- ja hindamiskeskusi. Huvilistele tutvustati uut ELi rehvimärgist otse-demonstratsioonidel, sõiduradadel ja kogenud rehviinseneride juhitud õpitubades. Huvitavaid tähelepanekuid erinevatel liiklusohutuse teemadel jagasid ka mitmed ettevõttevälised esinejad, näiteks Sean H. Haight USA-s San Diegos asuvast kokkupõrgete ohutuse instituudist (CSI), Brüsselis asuva Euroopa Autotootjate Liidu (ACEA) ohutusdirektor Renzo Cicilloni ja Suurbritannia Nottinghami Ülikooli psühholoog dr Alex Stedmon.

 

Luksemburgis asuva Goodyeari innovatsioonikeskuse direktor Jean-Pierre Jeusette rääkis, et sündmusel toimunud esitlused ja testimisvõimalused andma ülevaate rehvimärgisest ning selgitama erinevust kõrgeima taseme A-rehvide ja madalaima taseme G-rehvide vahel nii juhi ohutuse kui ka rahakoti seisukohast. Samuti räägiti lahti neid ohutuse tahke, mida rehvimärgisel ei mainita, kuid mida peab uue rehvi ostmisel arvestama.

 

„Praktikas on võimalik näidata, kuidas erinevus A ja G tähisega autorehvi vahel võib tähendada rehvi kasutusea vältel kuni 300 eurost säästu ning 18 meetri võrra lühemat pidurdusteekonda. Soovime, et tarbijad, sõidukipargi omanikud ja teised rehviostjad mõistaksid, kui tähtsad on rehvid liiklusohutuse seisukohast ning kuidas uus rehvimärgis on toeks ohutumate ja säästlikumate rehvide valimisel, et tarbija saaks teha paremaid ostuotsuseid,” lausus Jeusette.


0 Kommentaari


Kommenteeri
* Teie nimi:
Pealkiri:
* Kommentaar:
* Kontrollkood: