Uudised

Kuidas käivitada autot külmaga?

Vajalikud näpunäited

1
Käsipiduri rakendamine. Rakenda käsipidur, et takistada auto veeremist käivitamise ajal ja pärast seda.
2
Vähenda aku koormust käivitamise hetkel. Lülita välja kõik voolutarbivad seadmed (puhur, klaasisoojendused, stereo, tuled jms). See on vajalik selleks, et tagada maksimaalne võimalik käivitusvool ning vähendada aku koormust.
3
Neutraal-asend. Manuaalkäigukastiga auto puhul vajuta sidur täiesti põhja, käigukang lükka neutraali peale (nn vaba käik). Automaatkäigukasti olemasolul lülita kang asendisse "Park" ja vajuta piduripedaali.
4
Gaasipedaali vajutamata keera süüde sisse, oota umbes 5 sekundit (kütusepump hakkab tööle, diisli puhul eelsüüteküünlad) ja käivita nüüd starter. Kui mootor ei lähe käima, siis jätka käivitamist maksimaalselt 15 sekundi jooksul. Enne kui uuele katsele lähed, oota vähemalt 10 sekundit, et starter jahtuks ja aku uuesti voolu koguks.
5
Kui mootor ei käivitu 15-sekundilise käivitustsükli jooksul või hakkab tööle ja jääb kohe seisma, siis vajuta gaasipedaal pooleldi alla ning proovi uuesti starterit. Kohe kui mootor käivitub, lase gaasipedaal lahti.
6
Kui mootori käivitumine endiselt ei õnnestunud, siis toimi nii: vajuta gaasipedaal täielikult põhja ja proovi käivitada (gaasi kogu aeg all hoides). Antud toiming on vajalik selleks, et eemaldada üleliigne sisselaskekollektorisse ja silindritesse kogunenud küttesegu. Starterit ei tohi korraga üle 15ne sekundi töös hoida! Kui mootor ei käivitu, korda sammu 5.
7
Pärast mootori edukat töölehakkamist tõsta jalg gaasipedaalilt, et vältida veel külma mootori kõrgete pööreteni viimist (väga ohtlik). Külm mootor töötab alguses kõrgematel pöörel, see on normaalne.

Nipid ja hoiatused

  • Investeeri spetsiaalsetesse mootoriploki ja salongi eelssoojendus seadmetesse, et hommikuti probleemiteta sõitu alustada.
  • Loe oma auto kasutusjuhendit mootori käivitamise kohta külmades oludes.
  • Süüte sisselülitamisel oota enne käivitamist 3-5 sekundit, alles siis käivita.
  • Vanemate autode puhul võib abi olla kui lülitada süüde 2-3 korda 5-ks sekundiks sisse.
  • Antud õpetus kehtib ainult sissepritsega mootorite korral.
  • Kui mootori pöörded tõusevad maksimumini ja gaasipedaali vabastamine ei aita, seiska kohe mootor.

Allikas: http://www.kuidas.ee/241/kuidas-kaivitada-autot-talvel

 

Nõuanded foorumist:

Ajal, mil väljas valitseb pakane, ei pruugi auto käivitamine alati nii lihtsalt õnnestuda. Selleks olemegi paberile pannud mõned head soovitused, kuidas oma sõiduvahendit külma ilmaga paremini tööle saada.

  • Alusta siduripedaalist

Kuna õlid mootoris ja käigukastis muutuvad külma ilmaga seistes tahkemaks, on ka mootori ning käigukasti detailide liikumine esialgu raskendatud. Hiljem, mootori soojenedes, see muutub.
Käivitamise ajal on soovitav siduripedaali all hoida, nii lahutate mootori käigukastist ning käivitamise hetkel on ringiveetavaid sõlmi (käigukast) tunduvalt vähem kui muidu.

  • Jäta gaasipedaal rahule

Mida aeg edasi, seda vähem on kasu gaasipedaali vajutamisest auto käivitamisel. Vanemate autode puhul võis sellest isegi abi olla aga tänapäeval, kui mootori käivitusmehhanisme juhib arvuti, tekib sellest pigem kahju. Nimelt võid liigse pedaalivajutusega hoopis kogu süsteemi kütusega üle ujutada, sädet ei pruugi enam tekkidagi ning auto käivitamine ei õnnestu mõnda aega.

  • Süüde ning kütuse surve toitesüsteemis enne käivitamist

Enne kohest käivitamist miinustemperatuuridel, on süüdet soovitav sisse keerata rohkem kui 1 kord. Piisab näiteks 2-3 korrast. Kuna „süüde sees“ asendis rakendub kütusepump, on nii võimalik pumbata korduva kütusepumba sisse/välja lülitamisega süsteemi rohkem kütust, et sellest piisaks efektiivseks käivitamiseks. See on ka vahel peamiseks põhjuseks, miks auto ei taha esimesel katsel koheselt käivituda – kütust lihtsalt ei jätku.

  • Eelsoojenduse märgutule kustumine

Mootor ei käivitu madala temperatuuriga. Diiselmootoriga auto puhul oota ära eelsoojenduse märgutule kustumine ja käivita auto pärast seda.

  • Hoia aku töökorras
  • Kindlasti tasub veenduda ka aku korrasolekus, et see teinekord Teid ebameeldivalt ei üllataks.
  • Käivitamise hetkel katsu kõikvõimalikud lisatarbijad (tuled, raadio jne) välja lülitada.

 

Kuidas käivitada autot käivitusjuhtmeid ("krokodille") kasutades

Veenduge, et käivitava ja käivitatava auto pardapinge on samasugune (12V või 24V).
Lülitage mõlemal autol välja võimalikult palju tarbijaid.
Juhtmete ühendamisel ühendage esmalt plusskaabel (punane) käivitava ja käivitatava auto plussklemmidega (plussklemmid on punase värviga tähistatud).
Seejärel ühendage miinuskaabel esmalt käivitava ja seejärel käivitatava auto miinusklemmidega.

Veenduge, et käivitusjuhtmete ühendus klemmidega oleks hea. Kui klemmid on oksüdeerunud, puhastage neid terava esemega. Abiks on ka klemmile asetatud "krokodilli" edasi-tagasi pööramine.
Käivitusklemmid võivad mõnedel autodel olla välja toodud nt. mootoriruumi. Sellisel juhul ühendage käivituskaablid nende klemmide, mitte aku külge. Vajadusel uurige auto kasutusjuhendist käivitusklemmide või aku paiknemise kohta.

Käivitage abistava auto mootor ja laske sellel tühikäigul töötada. Kui abistatava auto aku on väga tühi, on kasulik viie või enama minutiline laadimine abistava auto generaatorilt.
Käivitage abistatava auto mootor.

Ühendage käivitusjuhtmed lahiti paigaldamisele vastipidises järjekorras (alustage miinusjuhtmest).
Enne abistatava auto mootori väljasuretamist laske sellel mõnda aega töötada, veel parem on teha vähemalt paarikümneminutiline sõit aku laadimiseks.

Soovitav on kontrollida pärast käivitusabijärgset sõitu aku laetuse taset (kui akul on vastav indikaator, siis peab see olema rohelist värvi). Kui indikaator on valget värvi või indikaatori puudumisel on kahtlus, et aku on tühi, tehke pikem sõit või laadige akut täiendavalt akulaadijaga.
Kui indikaatorit pole või tühja akut pole võimalik ise täiendavalt laadida, pöörduge autoremonditöökotta või akude müügi ja hooldusega tegelevasse ettevõttesse, et vältida käivitusprobleeme järgmisel külmal hommikul.

 Allikas: http://www.batterycentre.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=12&Itemid=13